Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Paeria de Lleida preveu atendre uns 240 migrants al dia per tramitar la documentació per a la regularització

Cua de migrants a l'exterior de la llotja de Mercolleida per tramitar documentació per al procés extraordinari de regularització

ARTICLES - ZONA 2

La Paeria de Lleida preveu atendre uns 240 migrants al dia que necessiten tramitar la documentació necessària per al procés extraordinari de regularització gràcies a l’entrada en servei del dispositiu especial a les instal·lacions de la llotja de Mercolleida. El tinent d’alcalde Carlos Enjuanes ha destacat que el dispositiu busca “descongestionar” altres serveis municipals i canalitzar la demanda en un sol punt estratègic. L’atenció es farà de dilluns a divendres de les nou a les dos de la tarda. Centenars de migrants han fet cua durant tota la nit per poder accedir a primera hora a fer les gestions. Malgrat l’esforç i el cansament, la majoria estaven satisfets per poder iniciar amb aquests tràmits el seu procés de regularització.

L’Ajuntament de Lleida ha posat en marxa aquest dimecres el dispositiu especial a la llotja de Mercolleida destinat a centralitzar i agilitzar la gestió de la documentació necessària per al procés extraordinari de regularització de persones migrades. Per tal d’assegurar una atenció eficient, s’ha reforçat l’equip amb 16 persones, entre personal administratiu i treballadors socials, i es compta amb la col·laboració de la Guàrdia Urbana i els agents cívics per informar els migrants i mantenir l’ordre. El tinent d’alcalde Carlos Enjuanes ha destacat que no hi ha hagut incidències durant el primer matí, tot i que hi ha hagut gent que ha passat la nit fent cua.

La previsió és atendre uns 240 usuaris al dia, tot i que la xifra es podria superar, segons Enjuanes. L’horari és de dilluns a divendres de les nou del matí a les dues de la tarda. El servei es limita a recollir les sol·licituds dels informes de vulnerabilitat per tramitar-les posteriorment a través dels serveis socials. Aquest informe de vulnerabilitat va dirigit exclusivament a residents de Lleida, les persones d’altres localitats han d’adreçar-se als seus respectius consells comarcals.

L’objectiu a curt termini és integrar la resta de processos administratius, com l’empadronament, per oferir una gestió integral en el futur. Enjuanes ha recalcat que el servei es limita a la documentació municipal i que la sol·licitud definitiva del permís de residència recau sobre altres organismes com estrangeria o Correus.

Des de la Paeria s’ha volgut fer una crida a la calma i ha assegurat que no és necessari passar la nit en espera perquè el dispositiu estarà operatiu durant prou temps perquè tothom pugui fer els tràmits corresponents. Per evitar aglomeracions innecessàries i esperes excessives, s’estan repartint números i s’informa les persones sobre el procediment correcte per assegurar que ningú perdi l’oportunitat de regularitzar la seva situació.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)