Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Generalitat gestionarà l’impost de matriculacions a mitges amb l’Estat

Romero diu que permetrà generar confiances de cara a gestionar l’IRPF

FOTO_ ACN La consellera Alícia Romero va fer una xerrada ahir a Platja d’Aro

ARTICLES - ZONA 2

L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) i l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) han signat el conveni per a la gestió compartida de l’Impost Especial sobre Determinats Mitjans de Transport (IEDMT), el conegut com a impost de matriculacions. Es tracta d’una mesura acordada en la Comissió Mixta d’Assumptes Econòmics i Fiscals (CMAEFF) del passat febrer, i que ara es materialitza com un “primer pas” per a començar a “generar confiances” de cara a la futura gestió de l’IRPF, en uns anys. 

“És un impost petit, és veritat, però ens permet fer una cosa que no havia fet mai l’ATC, que és entrar a la plataforma de l’agència espanyola”, va remarcar la consellera d’Economia i Finances, Alícia Romero. L’any 2024 es van recaptar 136 milions d’euros a Catalunya amb l’impost de matriculacions. 

La gestió compartida s’anirà implantant de manera progressiva, però la consellera Romero va destacar que a partir del pròxim any un grup de membres de l’ATC ja començaran a accedir a la plataforma.  De fet, aquest grup reduït de personal de l’ATC començarà ara una formació específica per accedir als sistemes de l’AEAT i poder cogestionar l’impost. “A partir del gener ja començarem aquesta gestió i a analitzar també com és el treball conjunt entre les dues agències”, va apuntar Romero. 

Per vetllar per la coordinació es crearà una Comissió amb tres representants nomenats per la Direcció General de l’AEAT i tres representants més de l’ATC.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12