Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El sindicat d’infermeria crida a la vaga indefinida tots els dimarts a partir del 27 de gener en contra del nou estatut marc de Sanitat

El ministeri afirma que ha inclòs en l'esborrany totes les demandes del personal sanitari que són de la seva competència

Infermeres manifestant-se davant del CatSalut per denunciar la "inacció" de Salut

ARTICLES - ZONA 2

Satse Catalunya ha cridat tot el personal del Sistema Nacional de Salut a una vaga indefinida tots els dimarts a partir del 27 de gener en contra de l’esborrany del nou estatut marc del Ministeri de Sanitat. Juntament amb el sindicat d’infermeria, la protesta també la secunden la resta d’organitzacions de l’àmbit de negociació de l’estatut marc: CCOO, UGT, CSIF i CIG-Saúde. La decisió s’ha pres després que les negociacions que s’han dut a terme en els darrers tres anys no hagin donat resposta a les peticions de millores laborals dels treballadors. Per la seva banda, Sanitat ha lamentat la convocatòria de vaga i ha defensat que ha inclòs al text totes les demandes que són de la seva competència.

Satse ha denunciat que Sanitat no ha escoltat les reivindicacions dels 10.000 professionals que es van manifestar l’octubre passat, i ha criticat que hagi alimentat negociacions paral·leles amb altres organitzacions per “generar divisió i retardar una reforma imprescindible”.

En aquesta línia, ha retret al ministeri que hagi presentat com a “pràcticament tancat” un text que dista molt del consens necessari: “Un estatut marc d’aquest abast requereix la implicació coordinada de diversos ministeris, i Sanitat no ha exercit aquest lideratge”, ha valorat.

Ha defensat que existeixen una sèrie de línies vermelles que són “irrenunciables” i que giren entorn les millores en les retribucions bàsiques que han d’acompanyar al nou marc de classificació del personal del Sistema Nacional de Salut, l’establiment d’una jornada laboral digna que permeti conciliar i la possibilitat d’accedir a la jubilació anticipada i parcial de forma voluntària.

“La inacció del govern espanyol està debilitant el sistema sanitari, precaritzant el personal i posant en risc la qualitat assistencial”, ha assenyalat Satse que ha cridat totes infermeres, llevadores, fisioterapeutes i tots els professionals sanitaris a sumar-se a la vaga indefinida  “per demostrar unitat davant la divisió que vol promoure Sanitat”.

Sanitat defensa que ha inclòs totes les demandes possibles

Per la seva banda, Sanitat ha lamentat la convocatòria de vaga i ha defensat que ha inclòs al nou estatut totes les demandes del personal sanitari que són de la seva competència. En aquest sentit, ha considerat que ha assolit el màxim desenvolupament possible dins dels marges d’una llei bàsica estatal, articulant un marc comú sense envair competències alienes.

Alhora, ha avisat que “bloquejar l’aprovació del nou text per peticions fora del seu marc competencial implicaria perdre una oportunitat històrica de reforma esperada des de fa dues dècades”.

Per tot plegat, ha confiat que els sindicats reconsiderin les mobilitzacions “davant dels avenços normatius substancials assolits i l’esforç de diàleg reflectit a l’esborrany”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12