El mercat de turismes d’ocasió a Catalunya acumula un total de 243.489 unitats venudes fins a octubre, la qual cosa suposa un increment del 2,6% respecte al mateix període de l’any anterior, segons dades de GANVAM (distribuïdors oficials i independents) i Faconauto (concessionaris). A l’octubre, les operacions a la regió van sumar 29.046 unitats, un 2,8% més que en el mateix mes de 2024. En l’àmbit nacional, el mercat de turismes d’ocasió tancarà 2025 amb un creixement estimat del 5,9%, fins a superar els 2,2 milions d’unitats venudes, havent-se registrat una mitjana d’1,9 vehicles usats per cada nou.
En una anàlisi per antiguitat, les dades revelen que el 25,6% dels turismes de segona mà venuts fins a octubre no superaven els cinc anys. En concret, aquests models joves d’entre 0 i 5 anys van registrar un total de 464.009 unitats venudes, la qual cosa suposa un 17% més que en els deu primers mesos del passat any.
En l’altre costat de la balança, els usats de més de 15 anys també continuen a l’alça. En el que portem d’exercici, les operacions amb aquests models sumen un total de 748.965 unitats, la qual cosa suposa una pujada del 4,7% respecte al mateix període de l’any anterior, concentrant el 41,4% del total del mercat de turismes de segona mà.
D’aquesta manera, no és d’estranyar que l’antiguitat mitjana del vehicle usat venut a Espanya se situï en els 11,3 anys, superant els 15 en el cas de les vendes entre particulars, i posant de manifest les dificultats que té gran part de la població per a accedir a solucions de mobilitat eficients.
És per això que, una vegada aprovada al Senat la Llei de Mobilitat Sostenible, que contempla sense esmenes el desenvolupament d’un pla nacional de renovació amb suport a l’Euro6d proposat per totes dues patronals, GANVAM i Faconauto, el sector de la distribució insisteix a allargar la mà al Govern per a dissenyar un programa eficaç que garanteixi que cap capa de la població es quedi fora de la mobilitat eficient.
Per part seva, en analitzar les vendes per fonts d’energia, les dades mostren que el mercat de segona mà continua liderat pel dièsel, perquè el 50,4% de les operacions registrades fins a octubre es van correspondre amb aquest combustible. Li segueix la gasolina, amb el 36,5% de les vendes, la qual cosa suposa un 4% més que en el mateix període de 2024.
Els vehicles electrificats continuen a l’alça, posant de manifest com el mercat d’ocasió suposa una finestra d’oportunitat per a acostar la electromobilitat als pressupostos més ajustats. En concret, les vendes d’elèctrics purs van pujar un 51% fins a octubre, amb un volum de 23.251 unitats; mentre que els híbrids endollables van pujar un 39,5%, fins a aconseguir les 34.667 unitats venudes des de principi d’any.














