Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El consum regular de fruits secs ajuda a millorar la salut cognitiva de la gent gran

L’estudi analitza dades de més de 600 persones grans amb sobrepés

FOTO_ L.Gadeano / Pexels Un bol amb ametlles en primer pla amb altres fruits secs de fons

ARTICLES - ZONA 2

El consum moderat i regular de fruita seca està associat amb una millor salut cognitiva dels adults majors, segons un estudi liderat per la Unitat de Nutrició Humana de la Universitat Rovira i Virgili, l’Institut de Recerca Sanitària Pere Virgili i el CIBERobn, publicat en la revista científica ‘Age and Ageing’. Els investigadors van analitzar dades de més de 600 persones grans amb sobrepès o obesitat i síndrome metabòlica i van comprovar que els qui consumien de 3 a 7 racions —una ració equival a 30 grams o un grapat— de fruita seca per setmana mantenien millor la seva funció cognitiva, al llarg dels sis anys de seguiment, que aquells que consumien menys d’una ració setmanal.

L’estudi també va constatar que els qui consumien de 3 a 7 racions setmanals tenien una microbiota intestinal més diversa, que podria afavorir la síntesi de metabòlits que, en arribar al cervell, millorarien la funció cognitiva de l’individu a través de diferents mecanismes.

“Aquesta troballa reforça la idea que els hàbits dietètics saludables, com incorporar fruita seca amb freqüència, poden tenir un impacte positiu en la salut cerebral a través de mecanismes fins ara desconeguts”, explica la investigadora predoctoral i primera autora de l’estudi, Jiaqi Ni. Per part seva, el director de l’estudi, Jordi Salas-Salvadó, assenyala que aquests resultats “no sols confirmen els beneficis del consum de fruits secs, sinó que obren noves vies de recerca sobre el paper modulador de la dieta sobre la microbiota intestinal i els seus possibles efectes sobre el cervell”.

“En el context d’envelliment global de la població i l’augment de casos de demència, l’estudi destaca la importància d’intervencions dietètiques senzilles, accessibles i basades en l’evidència. Un grapat de fruita seca al dia pot ser una estratègia efectiva per a promoure un envelliment cognitiu saludable”, conclouen les investigadores del departament de Bioquímica i Biotecnologia de la URV Nancy Babio i Stephanie Nishi.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8