Ebro EV Motors, la companyia automobilística que va substituir Nissan a la Zona Franca, ha accelerat els ingressos obtinguts el primer semestre de l’any amb un augment del 800% fins als 105 milions. L’any passat, la facturació va ser d’11,4 milions en el mateix període. La companyia, que va debutar al mercat BME Growth ara fa un any, ha tancat el balanç dels sis primers mesos de l’any amb unes pèrdues de 18 milions, un 70% més que el primer semestre del 2024 a causa del palanquejament operatiu del negoci. La companyia preveu assolir un ebitda positiu a finals d’any. A finals de juny, Ebro comptava amb més de 1.300 empleats dels quals 900 formen part de l’acord de reindustrialització tancat amb les administracions i els sindicats.
“El primer semestre del 2025 ha sigut un període d’acceleració i aprenentatge en el qual hem aconseguit avenços clau en la nostra estratègia d’expansió”, ha afirmat el president d’Ebro EV Motors, Rafael Ruiz, que ha assegurat que estan “compromesos” a assolir la “rendibilitat a curt termini”.
En el primer semestre, han llançat el model híbrid s800 i iniciat la producció, així com la de l’s700 i l’s400. La companyia també va arribar a un acord amb Goodman per ampliar la capacitat logística i productiva en 57.000 metres quadrats.
Ebro EV Motors ha destacat en un comunicat el “bon comportament comercial” que està experimentant, amb 9.029 unitats venudes fins al setembre i creixement sostingut de l’apertura de concessionaris, arribant als 68 punts de venda.
De fet, la companyia ha accelerat les vendes especialment en els últims tres mesos ja que entre juliol i setembre han venut el mateix número de vehicles que en els sis mesos anteriors. El full de ruta de l’automobilística passa per arribar a les 13.500 vendes aquest any, amb uns ingressos totals de 333 milions d’euros i un ebitda positiu amb un marge d’entre l’1 i el 3%.
La quota de mercat en el segment de cotxes amb passatgers de l’empresa se situa en un 0,82% i del 2,52% en el segment del SUV híbrid endollable. En aquest sentit, l’empresa assegura que l’increment dels ingressos s’explica principalment per “l’èxit en la comercialització dels nous vehicles sostenibles”.