Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Pobla de Segur preveu tindre enllestits els primers bungalous per allotjar estudiants a principis del 2026

Pels cicles i cursos de muntanya del Pallars Jussà hi passen més de mil alumnes cada any

Un dels bungalous de la zona de l'estació de la Pobla de Segur que s'està rehabilitant per poder allotjar estudiants

ARTICLES - ZONA 2

Per l’Institut Centre d’Esports de Muntanya del Pallars (ICEM), ubicat a la Pobla de Segur, hi passen anualment uns mil alumnes. La dificultat d’allotjament és el principal problema en què es troben aquests estudiants. Ara, l’Ajuntament ha començat a rehabilitar tres bungalous, d’un total de divuit, de l’antiga Àrea Vacacional per destinar-los al mercat de lloguer per aquests joves. El consistori confia tenir-los enllestits a principis de l’any 2026. La rehabilitació la fan joves d’FP dual de construcció que impulsa l’associació Reintegra. L’alcalde de la Pobla de Segur, Marc Baró, ha explicat que els allotjaments tindran preus assequibles perquè tots aquests estudiants no es vegin obligats a dormir en furgonetes o autocaravanes.

L’alcalde ha explicat que les obres són lentes per la manca de finançament, però confia poder rehabilitar els divuit bungalous.

La qualificació que obtindran aquests allotjaments seran com a apartaments turístics perquè dintre del reglament de la Direcció General de Turisme és l’única manera d’encaix que tenien, ha sentenciat Baró.

Els alumnes d’ICEM no passen tot l’any a la Pobla de Segur i solament temporades, i per això l’alcalde veu una bona sortida per aquests estudiants aquesta tipologia d’allotjament, ja que els estudiants que no necessiten un pis nou mesos l’any, sinó que necessiten allotjaments de quinze dies, tres setmanes o un mes, com a molt. La resta de l’any, l’Ajuntament estudiarà com gestionar-los.

Baró ha dit que l’Ajuntament no vol fer negoci amb aquests allotjaments i per aquest motiu els oferiran a un preu raonable.

Possibilitat de construir fins a cent bungalous

Als terrenys de tocar de l’estació de tren hi han construïts divuit bungalous, que ja es van edificar fa més de trenta-cinc anys quan cap càmping de la zona disposava d’aquest tipus d’allotjament. El planejament urbanístic d’aquest sector permet construir-ne fins a cent, però l’alcalde de la Pobla de Segur ja ha dit que no creu que hagi de ser el model a desenvolupar. Ara, el principal objectiu és finalitzar les obres dels tres primers i posteriorment en una altra fase rehabilitar els quinze restants.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12