Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Més de 300 reclamacions pels microtalls a Térmens i Endesa treballa per arreglar la xarxa

La companyia elèctrica invertirà 133.000 euros per solucionar els problemes, que provoquen talls constants i baixades de tensió

FOTO_ Aj. Térmens El carrer d’accés a l’Ajuntament de Térmens

ARTICLES - ZONA 2

L’Ajuntament de Térmens ha recollit més de 300 reclamacions dels veïns i veïnes per incidències relacionades amb els microtalls que pateix el municipi. D’aquestes, 207 s’han presentat de manera telemàtica i 98 de forma presencial al consistori. Arran aquesta problemàtica, l’Ajuntament va pagar a tercers per fer un estudi d’anàlisi de la xarxa elèctrica. L’alcaldessa, Concepció Cañadell, va explicar que van detectar “indicis” que la xarxa fallava, sobretot en alguns carrers del poble. El resultat es va traslladar a la delegada del Govern a Lleida, Núria Gil, constatant que “els números eren bastant desfavorables quant a la xarxa”, va dir Cañadell. El consistori també va fer arribar l’estudi a Endesa i la companyia es va comprometre a elaborar-ne un de propi amb l’objectiu de mitigar la problemàtica al municipi. Cañadell va explicar que la companyia elèctrica ha començat a fer una inversió de 133.000 euros aquesta setmana per millorar la xarxa. “No tot són microtalls, també tenim baixades de tensió i tot això fa mal als electrodomèstics i altres aparells”, va lamentar Cañadell.

L’alcaldessa, però, va celebrar la celeritat amb què Endesa ha actuat, ja que “els vam fer arribar l’estudi al maig i al juny ja ens van dir que ells farien la inversió i ens van presentar el projecte a l’Ajuntament”. A finals d’agost, diversos municipis de la Noguera van mostrar la seva “indignació” pels talls de llum constants i van denunciar que els causen pèrdues econòmiques. El Consell Comarcal i els ajuntaments afectats van exigir “actuacions concretes” i “inversions” per solucionar-ho. Després de reunir-se per tractar la problemàtica, el consell va explicar que els talls no només han provocat “incomoditats”, sinó que també han “afectat greument” la vida quotidiana dels veïns, així com el funcionament de comerços, serveis, explotacions agrícoles. “És inacceptable que, en ple segle XXI, les persones que viuen als nostres pobles hàgin de patir això”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12