Els cinc acusats de l’anomenada ‘manada de Castelldefels’ han reconegut aquest dimarts a l’Audiència de Barcelona haver violat tres noies la primavera del 2021, cosa que els ha permès pactar amb la fiscalia i les acusacions per rebaixar les penes, que inicialment anaven de 28 a 53 anys de presó, fins als 3 anys i 11 mesos i els 8 anys i 5 mesos. Els processats han estat condemnats per agressió sexual i pertinença a organització criminal dedicada als delictes sexuals. A més, hauran de pagar uns 100.000 euros d’indemnització en total, menys de la meitat dels 212.000 inicials.
El judici que començava aquest dimarts a l’Audiència de Barcelona ha quedat resolt amb el pacte assolit entre les defenses i les acusacions pel qual els cinc acusats reconeixen els fets que se’ls imputaven a canvi d’una significativa reducció de la condemna. Així, mentre la petició de la Fiscalia sumava 196 anys de presó entre tots, les penes de la sentència s’han quedat en els 32 anys i set mesos entre els cinc.
Les penes de presó més altes han estat per Robert P. i Alejandro Raúl P., que han acceptat una condemna de 8,5 i 8,3 anys de presó respectivament i la més baixa ha estat de 3 anys i 11 mesos de presó.
Tots els membres de l’anomenada ‘manada de Castelldefels’ han estat condemnats per un delicte de pertinença a grup criminal per cometre delictes contra la llibertat sexual. Se’ls acusava d’haver violat tres noies la primavera del 2021 i haver gravat una quarta sense el seu consentiment mentre hi mantenien relacions sexuals i després difondre les imatges per WhatsApp.
En el pacte s’ha eliminat el delicte continuat d’agressió sexual i el de revelació de secrets per difondre el vídeo, que se’ls atribuïa.
Els acusats es van posar d’acord per contactar a través de les xarxes socials amb noies joves que per alguna circumstància personal o mèdica tenien l’autoestima baixa. Un cop es guanyaven la seva confiança, els proposaven trobades al domicili d’un dels nois a Castelldefels per celebrar festes, ja que els bars nocturns i discoteques estaven tancades. Els cinc acusats, juntament amb altres homes, van crear un xat de WhatsApp que es deia ‘K-Team’, que utilitzaven per seleccionar les noies i mofar-se d’elles.
Per rebaixar les penes s’ha tingut en compte l’atenuant de confessió tardana, perquè el pacte implica que admeten les agressions, així com que ja han començat a dipositar les indemnitzacions a les víctimes i s’han mostrat penedits.
Després d’acceptar les penes, els acusats, a demanda de les acusacions com s’havia acordat al pacte, han demanat perdó a les víctimes mostrant el seu penediment. També han destacat l’esforç fet per reunir els diners de les indemnitzacions que sumen 100.000 euros per a les tres víctimes per rescabalar els danys físics i morals.
“Vull mostrar el més absolut i total penediment i demanar perdó a les víctimes de tot cor”, ha dit un dels acusats en el seu torn de paraula.
Les defenses han demanat la suspensió de penes perquè en alguns delictes eren inferiors a dos anys i perquè s’han pagat les indemnitzacions.
Els advocats dels acusats, en presó preventiva des de desembre de 2022, han recordat que dos d’ells tenen problemes de depressió i alcoholisme i que han millorat gràcies a la teràpia que han seguit a presó i que poden continuar fora. D’altres s’ha apuntat que han seguit cursos durant la reclusió per controlar la impulsivitat.
Abans de resoldre aquestes peticions, a les que acusacions i Fiscalia s’hi han oposat, el jutge ha demanat a les defenses que presentin tota la documentació acreditant aquestes circumstàncies per prendre una decisió.