Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El saldo comercial dels vehicles fabricats a Espanya cau un 38,6% amb 5.683 milions d’euros el primer semestre de l’any

El valor de la exportació de vehicles ha disminuït un 10,6% i la importació ha augmentat fins a un 8,8%

Un cotxe elèctric recarregant-se mentre està aparcat

ARTICLES - ZONA 2

L’activitat comercial de vehicles arriba fins al saldo positiu de 5.683 milions d’euros en el primer semestre de 2025, segons dades recollides per ANFAC. Tot i així aquesta xifra suposa un 38,6% menys que el mateix semestre de l’any anterior. A la reducció de l’exportació de vehicles fins els 20.246 milions d’euros, un 10,6% menys que el mateix període de l’any passat, se li suma l’augment del 8,8% de les importacions fins els 14.536 milions d’euros. Les causes de la baixada d’exportacions s’atribueixen a una reducció de producció i la caiguda de matriculacions en els principals mercats europeus. D’altra banda, la importació experimenta un augment impulsat per la matriculació de turismes a Espanya durant el primer semestre de l’any.

Pel que fa als components, es fa palesa una caiguda tant en exportacions (-9,6%) com en importacions (-13,5%). Però es tanca el primer semestre amb un saldo de -2.533 milions, un 21,6% més que el mateix període de l’any passat.

El sector de l’automoció en conjunt ha aportat a la balança comercial de la primera meitat del 2025 un saldo positiu de 3.150 milions d’euros, un 47,7% menys que el mateix període de l’any passat.

Europa, principal del destí dels vehicles fets a l’estat

Segons ANFAC, el mercat europeu continua sent el destí principal de les exportacions de vehicles fabricats a l’estat, amb el 93,6% dels enviaments. França (18,8%) és el principal receptor, seguit d’Alemanya (17,9%) i el Regne Unit (10,9%). Fora de la Unió Europea destaca Turquia, que se situa en cinquena posició després d’un creixement accentuat.

Pel que fa a les importacions destaca també destaca el creixement de Turquia que es troba en tercera posició. Alemanya i la Xina estan en primera i segona posició.

Per a José López-Tafall, director general d’ANFAC, aquestes dades no són una bona notícia. Defensa que cal que Espanya “mantingui el nivell en l’electromobilitat” i que és necessari que l’automoció es mantingui com un pilar fonamental a Espanya. Per això, ANFAC proposa el Pla Espanya Auto 2030-2035.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)