Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Renfe suprimeix els AVLO per igualar-los als serveis de l’AVE

Ho farà amb els viatges entre Barcelona i Madrid i “mantindrà” les freqüències, horaris i els preus “competitius” dels ‘low cost’

Un comboi AVLO aturat a l’estació Lleida–Pirineus / FOTO: Gerard Escaich (ACN)

ARTICLES - ZONA 2

L’empresa ferroviària estatal, Renfe, va informar ahir que, a partir del pròxim 8 de setembre, que tots els viatges entre les ciutats de Madrid i Barcelona (Lleida hi té la seva aturada) seran oferts amb l’alta velocitat dels AVE. El canvi afecta els trens AVLO, que seran ‘suprimits’ per Renfe. Tot i això, la companyia de ferrocarrils pública va informar que tots els viatgers que hagin adquirit un bitllet AVLO per dates posteriors al 7 de setembre, “seran reubicats als serveis AVE”.

A partir del 8 de setembre, doncs, tots els serveis que fins ara s’oferien amb AVLO (el ‘low cost’ d’AVE que distribuïa Renfe) passaran a ser AVE. Així, mantindran les freqüències que fins ara hi havia, també els horaris establerts i, a més, Renfe va confirmar que es conservaran els preus “competitius” que fins ara caracteritzaven els AVLO. Fonts consultades van dir, tot i això, “que en ocasions els AVLO acabaven sortint més cars que els mateixos AVE”. Aquest fet, passava sobretot per l’alta demanda que aquests tenien i derivava en l’augment de preus.

La decisió de reorganitzar els AVLO a AVE ha estat arran de la resolució de Renfe de retirar els combois AVLO S106 del corredor Madrid–Barcelona. La companyia de ferrocarrils també va tenir en compte que “el producte s’adapta més bé a les característiques del trajecte i a les necessitats del perfil del viatger corporatiu, freqüent en aquest corredor”.

Pel que fa al darrer punt, Renfe va dir que el perfil del viatger corporatiu requereix “d’una millora en confort gràcies a seients més amplis i un increment notable d’espai”. Aquest increment de la qualitat del servei es fa més gran en els AVE gràcies als addicionals de cafeteria, la restauració a bord o el cotxe en silenci. L’empresa va puntualitzar que aquests serveis són “molt valorats” pels clients d’AVE.

Renfe també va remarcar que qualsevol passatger que hagués adquirit un servei d’AVLO abans del 7 de setembre i, a més, hagués requerit l’elecció de seient, aquest ‘plus’ en el preu serà “reintegrat en la seva totalitat i sense cost addicional”.

D’aquest mode, els trens AVLO diuen adeu al corredor Barcelona–Madrid, però es mantenen a la resta de corredors. Per tant, els AVLO continuaran funcionant en corredors que connectin la capital espanyola amb altres ciutats de l’Estat. Aquest són, per exemple, València, Sevilla, Màlaga, Alacant o Múrcia.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)