El Barcelona va suar per a remuntar a un aguerrit Llevant que va aconseguir avançar-se en la primera part amb un 2-0.
El campió de Primera i el campió de Segona es van creuar a la capital del Túria amb pocs canvis, però significatius, en el seu onze inicial. El Llevant, amb tan sols un: l’entrada de Morales. El Barcelona, amb dos: Casadó i Rashford.
qui va tenir la primera va ser Rashford abans del minut cinc. En cada intent, el davanter es desfeia al seu pas de totes les samarretes blaugranes per la banda esquerra, però Pablo Campos va tapar el seu tir.
Mentrestant, el pla del Llevant era clar: pilotes llargues a l’esquena de la defensa i a córrer. En el minut vuit, un gol de Morales no va pujar al marcador per fora de joc, però minuts després el Llevant va teixir una grandíssima jugada amb un immens Manu Sánchez.
En el minut 15, Sánchez va tallar el pas a Lamine, va recuperar la pilota i va córrer la banda. Va penjar la pilota a l’àrea, Morales va prolongar la pilota per a Romero i no va fallar. El davanter va retallar i va marcar l’1-0 en un estadi que va embogir.
El Llevant, amb una línia de cinc ben plantada, se sentia còmode defensant. L’equip de Hansi Flick ho va intentar amb pilotes interiors i trets des de fora de l’àrea. Però res. Pablo Campos va atrapar amb facilitat totes les temptatives de l’equip català, menys un tir de Ferran que es va estampar en el travesser en els últims minuts.
Hernández Hernández va afegir tres minuts i el Llevant ho va aprofitar. Una falta lateral a favor del Barcelona va acabar en penal per als locals. Després de la revisió del VAR, Morales va marcar el 2-0 des dels onze metres en l’última jugada (m.45+7). Després del descans, Flick va donar entrada a Gavi i Dani Olmo per Casadó i Rashford.
L’equip de Flick es va despertar i aviat va aconseguir posar l’empat. En el 49, Pedri va retallar distàncies amb un tir imparable des de fora de l’àrea després d’un córner assajat, i tres minuts després Ferran va marcar el 2-2 assistit per Raphinha des del servei de cantonada.
Al Llevant se li notava cada vegada més el cansament i li costava més contenir al seu rival, que es va quedar prop de remuntar amb una arribada per sorpresa d’Eric, el cop de cap de la qual va atrapar Campos. A la recerca de frescor, Calero va donar entrada a Carlos Álvarez.
A partir del minut 70 va començar el setge del Barcelona, però l’equip culer es va topar amb una assegurança, Pablo Campos, que es va elevar per a detenir un cop de cap de Ferran i la defensa va acovardir com va poder tots els centres a l’àrea.
El Llevant va aguantar, però va caure en el temps afegit de la forma més cruel, amb un gol en pròpia meta. Elgezabal va marcar el gol de la remuntada del rival en intentar rebutjar un centre de Lamine amb el qual van veure esfumar-se un punt d’or.
“Havíem de treure el caràcter guanyador que té l’equip”
Ferran Torres va tornar a aprofitar els minuts que li dona Flick o va ser important. El davanter parlava de la xerrada del tècnic en la mitja part: “Ens ha donat un parell de matisos tàctics i sobretot ens ha dit que havíem de treure el caràcter i el gen guanyador que tenim. A la segona part hem mostrat una gran intensitat i sobretot hem estat efectius”.
“Sempre he cregut que puc ser important en aquest equip i amb capacitat per ser titular. Sempre que el míster ho cregui oportú, ho he d’aprofitar perquè la competència és gran i ens fa millors jugadors”, afegir.
Pel que fa a l’acció del gol, va explicar que “Cubarsí fa un bon bloqueig en una acció que treballem en els entrenaments i remato amb l’interior. Ha estat un gol important en un moment important”.