L’alcalde d’Arbeca, Sergi Pelegrí, investigat per agredir la seva exparella, va presentar ahir la seva dimissió al càrrec de primer edil i al de regidor al ple que va celebrar-se al municipi de les Garrigues. Pelegrí, que es va presentar a l’alcaldia d’ERC, tot i que no és militant, va ser arrestat la matinada de dissabte per suposadament haver agredit la seva exparella i mossegar un mosso durant el moment de la detenció.
A l’inici de la sessió, a la qual no va assistir el batlle sortint, el grup d’Esquerres d’Arbeca – Acord Municipal (ERC), va llegir un comunicat en què va demanar respecte per la privacitat del fins ara alcalde i pel seu dret a la presumpció d’innocència, i va reafirmar el compromís de la formació per continuar treballant a favor dels arbequins. Acceptada la renúncia, ara s’obre un termini de 10 dies per elegir el nou alcalde.
El primer tinent d’alcalde i la persona que assumirà les feines d’alcaldia mentre no hi hagi un nou primer edil, Francesc Roset, va defensar la presumpció d’innocència de Pelegrí, ja que creu que és un dret que “cada vegada es té menys en compte”. La previsió és que entre finals de juliol i principis d’agost se celebri un ple per elegir el nou alcalde. A la sessió també prendrà possessió com a nova regidora Esther Sementé, qui anava de número 9 a la llista d’ERC. El ple del cartipàs tindrà lloc a principis de setembre.