Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Educació finalment recupera la línia ‘perduda’ de 1r d’ESO de l’Institut Maria Rúbies

També se n’ha ‘salvat’ una a Guissona i una d’Infantil 3 a Tàrrega, amb una oferta final de 130 línies a Lleida

Alumnes de l’Escola Bressol Municipal Albarés amb docents del centre, ahir al matí durant la visita del govern municipal a l’equipament escolar infantil / FOTO: Tony Alcántara

ARTICLES - ZONA 2

Ara sí, finalment els futurs alumnes de l’Institut Maria Rúbies que estaven pendents de la teòrica supressió d’una línia de 1r d’ESO, després que a l’oferta inicial no hi fos, ‘podran respirar tranquils’. Ahir, amb l’oferta final publicada, des d’Educació es va informar que aquest grup es mantindrà, després de les reivindicacions de familiars i del mateix centre. Conjuntament a aquesta línia, se ‘salvarà’ una més a l’Institut de Guissona, i una línia d’I3 a l’Escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega. En total, a Lleida hi ha una oferta final de 130 grups, un més que a la inicial.

Així, pel que fa a I3, hi haurà 62 línies, igual que a la preinscripció, amb 37 públics i 25 concertats. S’han rebut 1.118 sol·licituds, deixant 160 places vacants (amb una ràtio del 18,03).

Pel que fa a 1r d’ESO, s’ha augmentat un grup a la pública, passant de 42 a 43, amb una oferta total de 68. Educació ha rebut 1.135 sol·licituds a la pública, quedant 71 places lliures (ràtio del 26,39).

Reduiran de 20 a 18 la ràtio a I2 de les escoles bressol

Una de les novetats per al pròxim curs escolar 2025–26 de les Escoles Bressol Municipals, és la reducció de ràtios a I2, que passarà de 20 a 18 alumnes. L’objectiu d’aquesta mesura “és millorar l’atenció dels infants de les escoles bressol municipals de Lleida”, va dir el regidor d’educació, Xavi Blanco. Pel curs vinent l’Ajuntament de Lleida ha rebut 575 sol·licituds de preinscripció per a 491 llocs vacants.

El paer en cap, Fèlix Larrosa, va acompanyar Blanco i va voler afegir que més del 80% de les Escoles Bressol Municipals “disposen ja d’algun sistema de climatització per dotar d’un major confort als nens i nenes i els mestres i professionals que hi treballin”. En total, són 13 de les 16, i totes tenen ventiladors.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12