La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque va explicar ahir que dins la nova estratègia que el Govern està impulsant per definir el futur de la xarxa ferroviària de Catalunya s’estudia la viabilitat d’un corredor ferroviari entre Andorra, la Seu d’Urgell i Puigcerdà. Panuque també va ssegurar que s’està analitzant la viabilitat de crear una connexió entre Barcelona i Andorra.
“El compromís del Govern amb l’impuls dels trens-tramvia és complet i sincer. En conseqüència, impulsarem aquesta planificació d’una nova xarxa tramviària i de trens-tramvia”, va afrimar la consellera al Parlament. Les propostes seran acordades amb el territori i les entitats promotores del transport públic i de les xarxes tramviàries catalanes. “I s’incorporaran en el nou Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya i en el Planejament territorial general per a garantir el corredor de pas necessari, les reserves de sòl, que s’han d’incloure en els planejaments urbanístics”, va exposar la consellera. El Govern acabarà de definir conjuntament amb el territori les propostes, mitjançant diverses sessions de treball i amb un termini de quatre mesos.
Per altra banda, Paneque va anunciar que les bonificacions dels trens Regionals s’ampliaran del 40% previst inicialment al 60% a partir de l’1 de juliol. En una resposta a ERC a la sessió de control del Govern al Parlament, Paneque va admetre que hi havia “un greuge” entre els usuaris de Regionals i Rodalies amb les tarifes vigents a partir del mes que ve i ha dit que s’aplicarà aquesta mesura en resposta a les queixes de les plataformes d’usuaris.
D’altra banda, els usuaris Avant -mitja distància d’alta velocitat- continuaran amb les bonificacions del 50% fins a final d’any.