Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Lleida detecta 13 casos de mutilació genital femenina en l’última dècada

Deu de les víctimes són adolescents i joves i tres, adultes

FOTO_ ACN Comissaria dels Mossos a Lleida

ARTICLES - ZONA 2

Catalunya ha detectat en els darrers deu anys cinc casos de mutilació genital en dones adultes. D’aquests, en tres casos no s’ha consumat i en dos, no es coneix l’estat, segons va informar la consellera d’Igualtat i Feminisme, Eva Menor, en una sessió del Parlament de Catalunya. Dos dels casos s’han registrat al Segrià i un altra a la Segarra.

Quant als casos de mutilació genital detectats en adolescents i joves a Catalunya en els darrers deu anys, se n’han registrat un total de 141 en menors d’edat. D’aquests, 17 han estat consumats, 120 no s’han consumat i en quatre casos no es coneix l’estat. Pel que fa a les comarques lleidatanes, s’han detectat 10 casos de menors, un a la Noguera, un al Pallars Jussà, dos al Pla d’Urgell, tres a la Segarra, dos al Segrià i un a l’Urgell.

La consellera va remarcar que la mutilació genital femenina és una forma de violència contra les dones que cal erradicar-la i cal allunyar-la d’una visió de pluralitat cultural que la veu com una pràctica lligada a la tradició que cal respectar. Els Mossos d’Esquadra han posat en funcionament diferents instruments que permeten identificar i fer visible aquesta problemàtica, com també detectar situacions en les quals s’ha d’intervenir.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12