Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Més d’un 65% dels consumidors de marihuana a la UE la prenen per “reduir l’estrès” o “relaxar-se”

El cànnabis és la droga il·legal més popular, seguida de l'MDMA i la cocaïna, segons una macroenquesta europea

Detall de la flor de cannàbis que produeixen a l'empresa Canamedics, amb seu a Manresa

ARTICLES - ZONA 2

Més d’un 65% dels consumidors de marihuana la prenen per “reduir l’estrès” o “relaxar-se”, segons una macroenquesta de l’Agència Europea de les Drogues (EUDA, per les seves sigles en anglès) publicada aquest dimarts. L’enquesta a més de 60.000 adults de la Unió Europea i Noruega que han consumit drogues en l’últim any confirma que el cànnabis continua sent la droga il·legal més popular, seguida de l’MDMA i la cocaïna. Un 68% dels consumidors de cànnabis diuen que la prenen per “divertir-se”, però fins a un 66% la volen per “reduir l’estrès” o “relaxar-se”.

“Els resultats d’avui revelen l’àmplia varietat de drogues disponibles a Europa i proporcionen informació valuosa sobre les tendències emergents i els canvis en els patrons d’ús”, diu el director executiu de l’EUDA, Alexis Goosdeel.

Gairebé un 60% dels europeus que consumeixen drogues opta per la marihuana, segons l’enquesta. Un 30% dels consumidors enquestats afirma haver pres MDMA en l’últim i un 29% cocaïna. A més distància hi ha els “bolets màgics” (18%), les amfetamines (17%) i la ketamina (14%).

L’agència confirma que el “policonsum” és una tendència “estesa” entre els consumidors de drogues europeus. La cocaïna és la droga que es pren més freqüentment amb altres substàncies, com l’alcohol o el tabac.

Els motius per drogar-se

Per entendre per què els europeus es droguen amb substàncies il·legals, l’EUDA pregunta en la seva enquesta quin motiu tenen per consumir-les.

Més del 75% dels consumidors enquestats diuen haver consumit MDMA, ketamina o cocaïna que per “col·locar-se o per diversió”. En canvi, més del 60% dels que van consumir metamfetamines, cànnabis o CBD volien reduir “l’estrès” o “relaxar-se”. De totes maneres, un 68% dels enquestats diuen que van consumir cànnabis per divertir-se.

Consum a casa

L’EUDA ha detectat en l’enquesta que la majoria dels consumidors de drogues les prenen a casa. És el cas dels que prenen cànnabis, amfetamina o ketamina. En canvi, els consumidors d’MDMA en prenen a festivals o festes, mentre que la cocaïna es consumeix sobretot a bars i clubs, segons l’enquesta.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12