El carrer Major de Lleida es va omplir ahir de gent amb les mans carregades de bosses de diferents marques comercials i de diferents tipus de productes: roba, perfums, sabates… L’inici de les rebaixes d’hivern va permetre que l’Eix Comercial mantingués la vida que ja va tenir durant la campanya de Nadal i que es preveu conservi en les pròximes dues setmanes, segons van indicar Manel Llaràs, president de Pimecomerç Lleida, i Montse Eritja president de l’Associació de Comerciants de l’Eix. Ambdós van coincidir a destacar que “l’excepcional” campanya de Nadal passada ajudarà a mantenir 15 dies de molta activitat, “tot i que amb menys estoc que en altres temporades” per les grans vendes el darrer mes.
La gent aprofita també les rebaixes per passar el temps amb amics, parella o família, tal com fan per la campanya de Nadal. Així ho va indicar en Toni Manica, un trempolí que va visitar Lleida amb els amics per gaudir, no només dels descomptes, sinó que també d’un dia ‘diferent’.
Rosa Armengol, secretària general de Fecom Lleida, va dir que aquestes rebaixes d’hivern, juntament amb la campanya de Nadal, pot suposar un increment d’entre el 3 i el 5 per cent, respecte del mateix període del 2024.
Els treballadors dels diferents establiments comercials farcien els aparadors amb els descomptes durant el matí. Tot i això, hi ha veus que creuen que les rebaixes no són ‘reals’. “El nivell monetari ha baixat i els descomptes no van en proporció. Tot acaba sent més car que abans”, va dir en Saúl Castellano, un altre veí de Tremp que va visitar Lleida ahir. En Toni Manica va incidir que els descomptes també s’apliquen “depenent de la temporada”. “A vegades hi ha un 40, 50 o inclús un 70%, i altres només un 15, com pel Black Friday”.
En Marc Vela va indicar que ell “no notava la diferència” en els preus respecte quan no hi ha descomptes. La Hind Tayebi, però, va mostrar una opinió diferent quan va reivindicar que “hi ha millors descomptes i aprofito més les rebaixes per fer compres”. Montse Eritja ho va atribuir, sobretot, a la “il·lusió” de mantenir un contacte directe amb els clients, els quals, durant els primers dies, estan fent també moltes devolucions o canvis en els regals de Nadal o Reis. La Meritxell Feliu va indicar gaudir de totes les campanyes per igual.
Rosa Armengol va remarcar que la normativa catalana “desdibuixa” les campanyes de rebaixes, en poder haver-hi descomptes durant tot l’any.