Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Els lleidatans podran plantejar nous usos per l’estació de busos

La iniciativa de processos participatius Imaginem permetrà opinar també sobre les platges o la nova zona esportiva de Llívia

Larrosa, Enjuanes i membres de l’organització del projecte Imaginem / FOTO: La Paeria

ARTICLES - ZONA 2

El paer en cap de la ciutat, Fèlix Larrosa, va presentar ahir ‘Imaginem’, una iniciativa de processos participatius que vol involucrar la ciutadania en la redacció final dels projectes de l’antiga estació d’autobusos, de les platges de Lleida, la zona esportiva de Llívia, el passatge de Santa Anna i el Pacte per al Civisme i la Convivència, i el projecte dels Barris Vius. El regidor de Participació, Carlos Enjuanes també va participar en la presentació. “Hem de fer que la gent que participi, s’ho passi bé”, va dir Larrosa al respecte. El primer projecte Imaginem serà el de l’antiga estació de busos que començarà el dilluns 4 de novembre.

“Hem de fer que les propostes tinguin una tangibilitat, no quedar-se només en idees”, va incidir el paer en cap qui també va remarcar l’èxit i la importància del Consell Municipal de Cultura i el de la Gent Gran a l’hora de fomentar la participació. “Imaginem serveix per poder establir les bases per tenir processos participatius, bones pràctiques i projectes que realment interpel·lin la imaginació de la ciutadania a l’hora de fer propostes”, va continuar Fèlix Larrosa.

El projecte de les platges de Lleida començarà l’11 de novembre, la zona esportiva de Llívia, el Pacte per al Civisme i la Convivència, i Barris Vius, el 25 del mateix mes i, finalment, el projecte de Santa Anna serà l’últim, amb data del 9 de desembre. Tanmateix, l’alcalde ja va informar que cada Imaginem tindrà una durada diferent depenent de les casuístiques o de la normativa. Per exemple, les normes urbanístiques al passatge de Santa Anna comportaran una complexitat més gran que en altres casos com el de les platges que ja tenen una anàlisi prèvia.

Enjuanes va remarcar la importància que les metodologies de la iniciativa siguin “coherents” i “consistents” i les tres fases que Imaginem tindrà, com la formació “continuada” dels 25 tècnics municipals, l’inici de cadascun dels sis processos i l’elaboració de cada manual. Imaginem consistirà en jornades obertes, taules d’experts i grups focals, tallers participatius i sessions deliberatives.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12