Els treballadors d’Autobusos de Lleida van estampar ahir la seva firma sobre el nou conveni amb Moventis, l’empresa encarregada del servei de busos a la capital del Segrià. Ja ho avançava LA MAÑANA dimecres, el nou contracte entre treballadors i empresa ofereix majors avantatges “qualitatius” amb el “desenvolupament” de la feina. La firma es va aconseguir després d’un 2024 d’absolut rècord. Des de principi d’any, 4,4 milions de lleidatans han fet ús del servei d’autobusos, gairebé un 20% més que el mateix període del 2023.
El nou conveni, a banda de millores en la qualitat laboral i de conciliació, reflecteix també un augment salarial que s’executarà entre 2024 i 2025. En total, s’incrementarà un 7%. Aquest any, es farà una pujada inicial d’un 4% i el 2025, el 3% restant.
Les demandes dels treballadors seran satisfetes després de molt de temps de “brega” entre el comitè empresarial i els representants de Moventis. Els operaris reclamaven que si hi havia una major sol·licitud d’usuaris, també hi havia d’haver una major qualitat en el servei i en les condicions laborals. Els treballadors d’Autobusos de Lleida transporten, cada dia laboral, unes 32.000 persones. La previsió final d’usuaris el 2024 és de 6,5 milions, superant els 6,3 del 2023, que ja va ser una xifra rècord (1,2 milions respecte del 2022).
El president del Comitè d’Empresa, Paco Morales, va destacar que “estaven molt satisfets de la signatura d’aquest conveni que millora les nostres condicions laborals”. Per la seva banda, Carlos Soldevilla, gerent d’Autobusos, remarcava “l’esforç important per part de l’empresa en la reorganització laboral de la plantilla, així com en l’increment salarial dels treballadors”.
El paer en cap de Lleida, Fèlix Larrosa, va voler “felicitar” les dues parts per arribar a una entesa després d’un any de negociació i per haver desencallat un conflicte que “s’arrossegava des de l’anterior mandat”.
“A partir d’ara, tenim el repte d’ordenar i avançar en el factor temps que és el que dona credibilitat i confiança en el transport públic urbà col·lectiu. Amb la primera fase de la remodelació de la Rambla de Ferran aconseguirem que la primera corona de la ciutat tingui un carril exclusiu per al bus”, assegurava l’alcalde. “És un servei públic cabdal per a la ciutat i per al benestar de la ciutadania”, concloïa Larrosa.
Amb l’objectiu de “garantir” una mobilitat “més segura” en l’oci nocturn, el grup municipal de Junts, va instar la Paeria a instaurar un servei d’autobús nocturn que connecti Biloba amb diferents punts de la ciutat. La idea té com a “protagonista” el públic jove, qui més ús fa d’aquest espai d’oci. La portaveu municipal, Violant Cervera, lamentava que, des de la seva obertura, la discoteca Biloba ha generat problemes en la mobilitat per l’accés dels seus clients a l’establiment.
Junts reclama un servei de bus nocturn que connecti Biloba i la resta de Lleida
Amb l’objectiu de “garantir” una mobilitat “més segura” en l’oci nocturn, el grup municipal de Junts, va instar la Paeria a instaurar un servei d’autobús nocturn que connecti Biloba amb diferents punts de la ciutat. La idea té com a “protagonista” el públic jove, qui més ús fa d’aquest espai d’oci. La portaveu municipal, Violant Cervera, lamentava que, des de la seva obertura, la discoteca Biloba ha generat problemes en la mobilitat per l’accés dels seus clients a l’establiment.
Aquests inconvenients provoquen que alguns clients de Biloba en sortir del recinte caminin de nit per la carretera LL-11, posant en risc la seva pròpia vida. Cervera demanava acabar, doncs, amb “riscos innecessaris” en el trajecte.
