El president del Govern, Pedro Sánchez, es reunirà divendres que ve a La Palma amb el president de Canàries, Fernando Clavijo, per tractar, entre altres qüestions, la situació migratòria per la que travessa l’arxipèlag.
Així ho va anunciar ahir Clavijo, que va informar que el gabinet del Palau de la Moncloa s’ha posat en contacte amb Presidència del Govern de les Canàries per tancar una trobada en què espera “despatxar assumptes importants” per a les illes i “normalitzar-ho tot” pel que fa a les relacions entre les dues institucions.
“Això ho normalitza tot. Estic encantat perquè al si de la normalitat d’un president del Govern d’Espanya i un altre d’una comunitat autònoma puguem tenir aquesta xerrada, aquesta trobada”, va indicar als mitjans el cap de l’Executiu canari.
Sánchez i Clavijo es reuniran durant l’estada vacacional del president del Govern a les illes -on va arribar la setmana passada- com sol·licitaven diferents estaments de les administracions públiques de l’arxipèlag.
Mentre, el Partit Popular ha registrat al Congrés, en forma de proposició no de llei, un pla davant l’arribada de migrants en situació irregular, que reclama més controls a la frontera, el desplegament de Frontex i inclou, entre d’altres, la seva proposta de desplegar les forces armades als països d’origen.
La vicesecretària d’Igualtat, Conciliació i Polítiques Socials del partit, Ana Alós, va anunciar en roda de premsa el registre d’aquest pla migratori, una de les condicions que el partit d’Alberto Núñez Feijóo posa al Govern per acordar una reforma de la Llei d’Estrangeria.