Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Els vols tornen a la normalitat després de l’error informàtic

L’Associació Espanyola de Consumidors reclamarà danys per l’incident global de Microsoft provocat per una actualització

FOTO_ EFE Passatgers fan cua a la zona de facturació de l’Aeroport de Màlaga

ARTICLES - ZONA 2

Els aeroports espanyols operaven aquest dissabte amb normalitat després de recuperar-se dels estralls viscuts la vigília per un error global al sistema operatiu de Microsoft que es va desencadenar després de l’actualització d’un component de ciberseguretat de l’empresa CrowdStrike.
D’acord amb l’últim balanç ofert per Aena, fins divendres a les 19.00 hores, els aeroports espanyols de la seva xarxa havien operat 5.600 vols i s’havien produït unes 400 cancel·lacions, un 6,5% de les operacions, fruit de l’error informàtic.
L’aeroport del Prat va operar aquest dissabte amb normalitat. Vueling, la companyia aèria amb més vols al Prat, preveia una operativa “normal” per aquest dissabte, i la companyia va reubicar en altres vols a aquells passatgers afectats per la incidència que encara no havien rebut una solució.
També van assegurar que es va habilitar personal extra per atendre consultes de passatgers que hagin tingut incidències.
El sector aeri mundial va ser un dels més afectats pel problema sofert als sistemes de Microsoft. El succés va deixar a terra algunes de les grans aerolínies, mentre que els retards, les cancel·lacions i la necessitat de recórrer a sistemes manuals es van succeir a la pràctica totalitat dels aeroports de mig món. L’Associació Espanyola de Consumidors (Asescon) reclamarà els perjudicis ocasionats als consumidors per l’error informàtic. “Independentment de la culpabilitat o no del que s’ha produït, les empreses han d’indemnitzar pels perjudicis ocasionats”, subratlla Aescon en un comunicat, en què assegura haver rebut centenars de consultes.
Segons l’associació, el consumidor té dret que se li abonin les possibles despeses extraordinàries en què hagi hagut d’incórrer pels retards i les cancel·lacions de vols.
Igualment, afegeix, si hi hagués algun tipus de problema o dany econòmic derivat de les incidències als sistema de pagament podrien reclamar-se.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12