Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Deu anys apostant per la música en viu i el producte del territori

Ctretze Pirineus compleix una dècada i ho fa amb una festa a la fàbrica i la presentació d’una edició especial de la cervesa

FOTO_ J. Llimiñana Concert de The Groov’&Sounds amb un públic entregat

ARTICLES - ZONA 2

Complir una dècada sempre és un fet a celebrar. Fer-ho esdevenint un dels referents del territori pel que fa a la producció d’un producte de qualitat, en aquest cas la cervesa, i maridar-ho amb activitats complementàries com la música o la cultura és un valor afegit. Estem parlant de la cerveseria Ctretze, un local situat a l’avinguda de l’Estació, 38, a la Pobla de Segur, que aquest 2024 està de celebració, ja que fa gairebé 10 anys que aposta per la promoció i difusió del territori gràcies al seu projecte multidisciplinari al voltant de la cervesa on ha construït un espai que combina la cultura cervesera, la gastronomia, els concerts, les exposicions i esdeveniments varis. Abel Sánchez, un dels socis fundadors de l’empresa explica com va néixer el projecte.

La idea va començar a brotar l’any 2013 quan van fer un estudi de mercat amb la intenció de fer uns cellers. En veure que hi havia molts jugadors i que ja estava consolidat, van decidir apostar pel món de la cervesa, una altra de les seves passions. I fruit d’això i d’un nou estudi, van arribar a la conclusió que hi havia un nínxol de mercat i van decidir obrir una fàbrica de cervesa al Pirineu. Però el projecte va anar més enllà. “Som amants de la música i la cultura i vam decidir habilitar una petita sala de concerts dins la fàbrica on oferir diverses activitats de caràcter cultural”, explica l’Abel. Finalment, l’any 2014 van presentar en societat l’empresa amb les seves dues primeres varietats de cervesa, la Solana i la Obaga. La primera és una cervesa ‘rúbia’ molt refrescant que presenta un ventall de sabors afruitats i la segona és una torrada amb aromes dolces.

Tal com explica Sánchez, la primera fase del projecte consistia a posicionar l’empresa “com una salsa de concerts de música en directe i d’autor al Pirineu, ja que vam veure que no n’hi havia gaires i que hi havia mercat”. Al llarg d’aquests anys, la cervesera ha continuat apostant per la música en viu i ha ampliat la seva oferta amb l’obertura d’un petit restaurant on treballen amb productes de proximitat i productors del territori, defensant l’ús de l’economia circular. Sánchez celebra que en aquesta dècada han tingut el creixement “desitjat”. Actualment, la cervesera té entre 8 i 10 varietats i durant l’any en treu un parell que són més esporàdiques. El repte de futur és expandir els clients i aviat canviarà de naus, un fet que els permetrà ampliar la producció.

Ctretze Pirineus va celebrar dissabte 18 de maig el 10è aniversari amb una festa a la fàbrica, amb l’actuació de De Mortimers i va presentar una edició especial de la cervesa.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12