Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Alerten de pèrdues en la collita de peres a Ponent de fins al 90% per la calor

Els pagesos temen que pugui repetir-se cada campanya i anticipen una davallada de producció

Mostren la falta de borró floral en una finca de pera conference de Térmens FOTO_ ACN

ARTICLES - ZONA 2

Els productors de varietats de pera a Ponent s’estan trobant amb un fenomen que mai els havia passat i que provocarà una important pèrdua de producció. Un 70% de finques tenen pèrdues de borró floral d’entre un 80 i el 90% i això vol dir que a l’estiu hi haurà menys peres als arbres. El responsable de la fruita dolça d’Unió de Pagesos (UP), Jaume Gardeñes, va dir que estan convençuts que les onades de calor de 2023 són les responsables d’aquest fenomen que s’ha donat tant en finques on es va poder regar amb normalitat com en altres que van patir algun tipus de restricció per la sequera. Gardeñes va afegir que l’assegurança agrària no els cobrirà aquestes pèrdues i temen que a causa del canvi climàtic la situació es repeteixi cada campanya.

Gardeñes va explicar que si bé la majoria d’afectació es troba en conference, altres varietats com la llimonera, l’ercolini i les blanquilles també pateixen aquesta probemàtica tot i que va en funció de la finca i de si els arbres són més joves o ono. El borró floral es defineix entre finals de juliol i mitjan d’agost i és el que a l’any següent s’acaba convertint en la pera.
Gardeñes va avisar que no hi ha tractament possible per reconduir la problemàtica i temen que si amb el canvi climàtic cada estiu hi ha més onades de calor. aquest fenomen es produeixi cada any.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12