Les indemnitzacions de l’assegurança agrària per als pagesos i ramaders de la demarcació de Lleida van arribar als 54 milions d’euros, gairebé la meitat dels 110 que es van repartir a Catalunya el 2023, el qual el converteix en el segon any amb un import més elevat després del 2022, quan es va arribar a 138 milions a causa de les greus gelades de l’abril.
Segons va informar Agroseguro, la superfície sinistrada arriba a prop de 178.000 hectàrees i els cultius herbacis extensius com el cereal, són els que han rebut més indemnitzacions, amb més de 54 milions d’euros i un total de 145.000 hectàrees sinistrades. En aquest cas, el principal sinistre que han hagut de peritar els tècnics de la companyia és el de la falta d’aigua per la sequera. A més, Agroseguro destaca els danys que ha patit la vinya, especialment al secà, amb 19 milions d’euros abonats. La resta d’indemnitzacions correspon a productors assegurats en altres línies d’assegurança, com la fruita, amb 7,9 milions, els cítrics, els fruits secs i l’olivera, entre d’altres.
Per darrere de Lleida, que va encapçalar el rànquing, se situen Barcelona, amb 34,3 milions, Tarragona, amb 16,4, i Girona amb 5,3 milions.
En el conjunt de tot l’Estat, Agroseguro va destinar un total de 1.241 milions en compensacions, registrant el màxim històric fins al moment.