El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha afirmat en un fil a la xarxa social X que l’informe Pisa és “dolent, sense excuses”. El cap de l’executiu català ha fet referència així als resultats de l’estudi difosos aquest dimarts, que situen l’alumnat català a la cua d’Espanya i d’Europa en diverses matèries. “Per això, des de fa temps posem tota l’energia i recursos per capgirar la situació, acabar amb la segregació escolar i donar resposta als nous reptes educatius”, ha subratllat Aragonès, que també ha recordat que el curs va començar amb “més mestres que mai i reduint les ràtios”. I ha reblat: “Ens hi juguem el futur del país”.
Abans, Anna Simó afirmava aquest dimarts a la nit que el Govern ja ha posat les mesures per millorar l’educació al país, després de l’informe PISA que situa els estudiants catalans a la cua d’Espanya i d’Europa. La consellera d’Educació ho ha dit a TV3, on ha alertat que, malgrat l’impuls de les mesures, els resultats no són “tan ràpids”. Simó assenyalaVA diversos problemes al sistema educatiu, com ara que Catalunya encapçala el rànquing de més pobresa infantil del país. Però davant d’això defensava la recepta de l’executiu de Pere Aragonès, que passa per incrementar el pressupost per a Educació, posar més mestres a les escoles o baixar les ràtios de les aules, entre d’altres. La lluita contra la segregació és, també, clau, indicava.
“Estem invertint com mai”, va defensar la consellera, que assegurava que les últimes dades del 2023 de competències bàsiques ja marquen un canvi de tendència del que ha qualificat de “cicle negatiu” marcat per la pandèmia, per “l’alt índex de segregació” o per la manca d’inversió, entre d’altres.
Però davant d’aquest escenari ha defensat el projecte de l’executiu català. “Fa dos anys que estem fent una inversió continuada” que ha comportat més docents a les aules o la baixada de ràtios a les aules. “Fa falta temps, però en només dos anys ja hem començat a veure millores als nivells més baixos”, ha assegurat Simó.
La consellera també ha opinat que la lluita contra el “problema gravíssim” de la segregació escola s’ha de seguir produint, reforçant les mesures que la combaten. “Catalunya encapçala el rànquing de pobresa infantil al país, i això no és de franc”, ha assegurat.
Per això ha receptat “compaginar les polítiques contra la segregació, treballar en els centres amb marge de millora i donar suport als alumnes en les competències que tinguin més baixes”. “Hi estem treballant i ja tenim millores, però no són tan ràpides”, ha reblat.