Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Parlament Europeu aprova la norma anticontaminació Euro 7, que relaxa la proposta inicial per reduir les emissions

ARTICLES - ZONA 2

El Parlament Europeu aprova la normativa Euro 7 sobre les emissions de cotxes que allarga l’entrada en vigor dels límits fins al 2027 per turismes i fins al 2030 per a vehicles pesants. Els eurodiputats han donat llum verda a la norma per 329 vots a favor, 230 en contra i 41 abstencions. Segons ha explicat el ponent Alexandr Vondra la posició de la cambra no conté “canvis significatius” respecte la del Consell de la UE que va suavitzar les exigències de la Comissió Europea, que apostava per una implementació més accelerada de l’Euro 7. La revisió introdueix límits més estrictes per a les emissions no relacionades amb l’escapament, com per exemples les emissions derivades de partícules de frens o la taxa d’abrasió dels pneumàtics.

La proposta manté les condicions de prova per als vehicles de la normativa anterior, l’Euro 6, i redueix la restricció d’emissions d’òxid nitrogen que volia imposar la Comissió originàriament. En el cas dels camions els límits seran 2 vegades més alts i en el de les furgonetes un 30% més febles. A més, s’ha retardat la data d’aplicació de les normes dels automòbils fins a tres anys després que s’aprovi tota la legislació associada a la proposta. La Comissió havia proposat que entrès en vigor el 2025.

Al text, els diputats proposen un desglossament addicional de les emissions en tres categories per als vehicles comercials lleugers en funció del seu pes. També reclamen límits més estrictes per a les emissions d’escapament mesurades en laboratori i en condicions reals de conducció per a autobusos i vehicles pesants.

Vondra ha detallat que el plantejament inicial de la Comissió era “molt dolent”  i hauria tingut “un impacte devastador en els consumidors” que s’haurien trobat amb preus disparats d’automòbils. En concret, la institució que presideix Ursula Von der Leyen va proposar normes d’emissions de contaminants atmosfèrics més estrictes per als vehicles amb motor de combustió, independentment del carburant utilitzat

Un cop aprovat per majoria, el Parlament està a punt per començar les negociacions amb els governs de la UE sobre el text final de la legislació. “La solució que proposem és factible econòmicament i raonable socialment pels clients que no poden comprar cotxes elèctrics cars o de gamma alta com un Mercedes”, ha dit el ponent txec, que confia que l’acord amb les altres institucions europees es tanqui abans de Nadal.

La posició del Parlament Europeu ha estat durament criticada per organitzacions en defensa del medi ambient i del consumidor que consideren que “els diputats haurien de canviar el nom de l’esborrany per ‘Euro 6’.  Segons la Federació Europea de Transport i Medi Ambient, el text aprovat “fracassa significativament a l’hora d’incrementar les proteccions per a la contaminació atmosfèrica més enllà del seu predecessor, l’Euro 6” perquè manté el mateix límit d’òxid de nitrogen (NOx) per cotxes propulsats per petroli.

També lamenten que la norma només millora “lleugerament” els testos per assegurar que es compleixen els límits, que es fan servir tant per vendre vehicles com a “nets” i també per determinar quins cotxes poden entrar en Zones de Baixes Emissions. “L’Euro 7 aprovada avui és pitjor que inútil”, ha assegurat Anna Krajinska, representant d’emissions de vehicles i qualitat de l’aire de l’organització.

Les crítiques han estat compartides per l’Organització del Consumidor Europea. Amb tot, també han valorat positivament alguns “aspectes marginals” com el rebuig a crear categories “críptiques” com 7plus, 7A o 7G que serien “impossible” de desxifrar pels clients i la proposta de crear un passaport ambiental dels vehicles, que podria beneficiar especialment el mercat de segona mà.

 

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12