La Universitat de Barcelona ha celebrat aquest dimarts una “Matinal Joan Oró” plantejada com a homenatge al científic lleidatà, que va cursar estudis de Bioquímica en aquest centre universitari. A l’acte hi han participat representants de la Fundació Joan Oró i de les facultats de Química, Biologia i Física de la Universitat de Barcelona, que se s’han sumat d’aquesta manera a la celebració de la figura del cèlebre investigador amb un seguit de conferències sobre la seva recerca des de les perspectives de la química, la biologia i la física amb ponents de renom en els diversos àmbits.
La matinal forma part del programa d’actes de l’Any Oró que es desenvolupa fora de Lleida per donar a conèixer el científic entre la societat catalana, i molt especialment entre els joves estudiants.
L’acte celebrat a l’Aula Magna de les Facultats de Física i Química de la UB, ha estat moderat per Xavier Luri, director de l’Institut de Ciències del Cosmos de la UB, i ha comptat amb la presència de Joan Anton Català, comissari de l’Any Oró, que ha parlat de “Joan Oró, el somni de cercar l’origen de la vida”; Carme Jordi, de la Facultat de Física, que ha centrat l’exposició en la “Cerca de vida més enllà del sistema solar”; Andrea Butturini, de la Facultat de Biologia, que ha dissertat sobre les “Controvèrsies al voltant del metà a Mart”; i de Josep M. Ribó, de la Facultat de Química, amb una xerrada sobre “L’origen de l’homoquiralitat biològica”.
Xavier Palau, de la Fundació Joan Oró, ha parlat sobre “La connexió de Joan Oró amb el Montsec”, mentre que Xavier Molí i Marc Ribó, del PAM, han desenvolupat conferències sobre el “Parc Astronòmic del Montsec: descobrint el millor cel de Catalunya” i “L’Observatori del Montsec i la recerca amb el Telescopi Joan Oró”, respectivament. La benvinguda institucional ha anat a càrrec de Jordi García, vicerector de Recerca de la UB.