Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Vuit passos per a prevenir els ciberatacs a la teva botiga en línia

ARTICLES - ZONA 2

En els últims anys, els ciberatacs s’han convertit en una amenaça cada vegada més habitual, tant per als negocis com per a les administracions públiques. De fet, fa a penes uns dies l’Ajuntament de Sevilla va sofrir un ciberatac que ha posat en perill les dades i ha demorat els tràmits dels ciutadans de la capital andalusa. Segons dades de Telefónica, en 2021 es van produir a Espanya més de 40.000 ciberatacs al dia. Entre ells, el phishing, és a dir, la suplantació de la identitat a través d’un correu fals, ha estat el més comú de tots. Així mateix, el Centre Criptològic Nacional d’Espanya assenyala que el 61% dels ciberatacs soferts al llarg d’aquest any van ser d'”alt risc”.

En el cas dels e-commerce, la seguretat informàtica és un aspecte crucial per a garantir un servei fiable i que compleixi amb les garanties dels compradors. Segons l’Informe de Ciberseguretat elaborat per Cisco, entre les organitzacions que sofreixen atacs, el 29% perd ingressos i el 38% perd més del 20% dels seus ingressos totals. Les pèrdues augmenten quan els clients no consideren que el servei i el comerç electrònic són prou segurs. Cada any, a tot el món, el cost derivat de l’abandó dels carrets de la compra ascendeix a 2.530 milions d’euros.

L’augment de la digitalització en el sector de la logística i el transport també ha fet que aquesta indústria sigui més vulnerable als atacs de pirates informàtics i ciberdelinqüents. Això es deu a l’escassa prevenció dels ciberatacs per part de les organitzacions i a la falta d’una normativa unificada que estableixi normes mínimes de seguretat i pràctiques obligatòries.

En aquest context, la companyia líder en solucions logístiques Packlink ha identificat una sèrie de mesures per a garantir una major seguretat i credibilitat del comerç electrònic:

  1. Autenticació de dos factors o autenticació forta del client (SCA): permet als usuaris controlar i protegir la seva informació i xarxes vulnerables exigint una doble autenticació per a accedir al servei.
  2. Sistema d’informació KYC (Know Your Customer): És a dir, procediments per a obtenir i adquirir dades i informació sobre els seus propis clients, recorrent a entitats com a empreses de consultoria o experts.
  3. Prevenció del frau omnicanal: És necessari implantar la tecnologia en totes les plataformes i garantir una experiència de compra segura, processant les dades també mitjançant solucions de IA (Intel·ligència Artificial) i Machine Learning.
  4. Elaboració exhaustiva de perfils d’usuari: per als mercats i el comerç electrònic, és important implantar una tecnologia que permeti elaborar perfils precisos dels usuaris en línia, respectant al mateix temps totes les normes de privacitat necessàries.
  5. Utilitzar només les millors passarel·les de pagament: Una passarel·la de pagament és l’intermediari entre el comerç electrònic i el processador de pagaments que rep els diners de la persona que fa la compra. Utilitzar només passarel·les de pagament segures i fiables reforçarà la confiança del client en el comerç electrònic.
  6. Còpia de seguretat automatitzada: La còpia de seguretat és el procés mitjançant el qual es crea una rèplica dels arxius corporatius, permetent a les organitzacions protegir-se contra la pèrdua de dades i possibilitant la seva posterior restauració.
  7. Protegir l’àrea d’administració: Mantenir un lloc web segur implica mantenir actualitzada l’àrea d’administració. Han d’establir-se contrasenyes i noms d’usuari segurs, no han d’assignar-se credencials compartides i l’accés ha de restringir-se a adreces IP conegudes.
  8. Limitar els intents d’accés: L’administració pot estar integrada en la plataforma de comerç electrònic com un complement (connector) o com una solució de tercers. Això enforteix la seguretat del comerç electrònic i limita els intents d’accés i els ciberatacs.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12