La Guàrdia Civil ha detingut a tres homes i una dona d’entre 24 i 63 anys que van tractar d’assassinar per encàrrec a un empresari de Puçol a València el mes de desembre passat, disparant-li des d’una motocicleta.
La víctima va aconseguir sortir il·lesa “per escassos centímetres” i va fugir quan els assaltants van tractar de disparar de nou, ha informat la Comandància Provincial de la Guàrdia Civil en un comunicat.
Dos dels detinguts van disparar amb una arma de foc des d’una motocicleta, mentre que un tercer va donar cobertura des d’un vehicle i la dona va ocultar l’arma.
L’empresari de Puçol va denunciar que en arribar a la seva empresa amb el seu vehicle i just en l’instant que obria la porta del conductor per a baixar-se, dues persones que circulaven en una motocicleta van parar a la seva altura i sense mediar paraula li van apuntar amb una arma de foc.
Els assaltants van realitzar un primer tret que no va arribar a donar-li al cap per escassos centímetres i quan es disposaven a realitzar un segon tret va accelerar ràpidament i va aconseguir fugir amb el seu vehicle.
La Guàrdia Civil es va personar en el lloc i va dur a terme una inspecció ocular en la qual va trobar un casquet d’arma de foc curta de munició metàl·lica de percussió anular, calibre 22 i un projectil de plom, deformat després de l’impacte.
Després de la seva recollida, custòdia i remissió es van analitzar en el departament de balística del laboratori de Criminalística de la Guàrdia Civil a València.
A través de la identificació de la motocicleta usada, els agents van descobrir que els assaltants formaven part d’un grup criminal de sicaris de nacionalitat colombiana assentat a les províncies de València i Girona.
Després de la reconstrucció policial dels moviments dels sospitosos, els guàrdies civils van esbrinar que durant tres mesos abans de l’intent d’assassinat, els tres homes detinguts van portar a cap vigilàncies esporàdiques sobre la víctima i el seu entorn.
L’objectiu era establir reconeixements de la zona, horaris i hàbits de la víctima així com vies d’accés, fugida i lloc idoni per a dur a terme el crim.
A partir d’aquest moment l’equip investigador va centrar els seus esforços en la localització de l’arma, determinant que una quarta persona, la dona detinguda, era l’encarregada de donar cobertura a l’organització en l’ocultació de l’arma de foc.
Aquesta persona rebia pagaments periòdics a través d’un intermediari per mitjà d’una aplicació de transferències immediates.
Aquest grup de sicaris anava a cobrar 30.000 euros per l’execució de la víctima i havia rebut ja 15.000 euros com a avançament.
Segons els investigadors de la Guàrdia Civil, els sicaris tenien previst intentar de nou l’assassinat aquest estiu, ja que si bé un dels integrants de la banda estava convalescent per una operació, la resta ja havia buscat un sicari substitut que anava a viatjar des de Colòmbia.
Davant la imminent amenaça d’un nou atemptat contra la vida de la víctima i en nom de la seva protecció, la Guàrdia Civil ha detingut i desarticulat aquest grup per complet.
Per a això s’han efectuat cinc registres en domicilis, dos en la localitat de Sollana (València) i tres a Figueres (Girona).
En ells s’han localitzat i intervingut dues armes de foc curtes municionades, una d’elles amb silenciador, així com una targeta de visita amb adreça i telèfon de l’empresa de la víctima, un pla manuscrit de la localitat de Puçol, la motocicleta emprada pels autors i el turisme que els donava cobertura.
En total són quatre detencions: tres homes i una dona, tots de nacionalitat colombiana, entre els 24 i 63 anys. Als tres homes se li imputen el delicte d’assassinat en grau de temptativa, pertinença a grup criminal i tinença il·lícita d’armes, mentre que la dona detinguda està acusada dels delictes de pertinença a grup criminal i tinença il·lícita d’armes.
La recerca és a càrrec del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Massamagrell, que ha decretat l’ingrés a la presó provisional dels tres autors materials i llibertat amb mesures cautelars per a la quarta persona.